غمت ای دوست ...

« گاهی دلم برای خودم تنگ می شود »

شاید به نظر خیلی ها این جمله هیچ معنایی نداشته باشد و برای من شاید خلاصه فلسفه زندگی باشد و شاید تمام جریان زندگی

شاید درست نباشد ولی به نظر من انگیزه تمام تلاش بشر در همه قرون و سالها همین  دلتنگی ساده ولی بزرگ و مهم است. و دلیل تمام تفاوتها ی بشر تفسیر متفاوت افراد از خود و تلاش برای شناخت و رسیدن به همین خود استهاله شده

«و نَفَختُ فیهِ مِن رُحی » و این همان خود آغازین است و شاید دلیل مغموم بودن همیشگی قلب مومن همین دلتنگی برای خود نخستین باشد.

پی نوشت :

1-      سوره ص ،آیه 75

2-      این متن را در نقد بخشی از « و چنین گفت زرتشت » فریدریش نیچه نوشته ام

نظرات 3 + ارسال نظر
داود درتومی 1390/03/22 ساعت 04:39 ب.ظ

با سلام
البته من هم پیرامون چالش های به تصویر کشیده شده در برابر دیدگان بشر چنین نظری داشته ام اما تا به حال به این دلتنگی چونانکه در متن به قلم رفته ی جنابتان مذکور گشته ننگریسته ام.

هرکی مفهوم این پست و مفهوم نظر گذاشته شده رو درک کرد به من هم بگه.

خیلی ممنون از لطفت ولی حداقل برداشتت از جمله اول رو بنویس

حسن مجیدی 1390/03/23 ساعت 12:19 ق.ظ

تو دیگه چرا حسن جان تو چرا تو که خودت دستت تو کاره ...

حسن مجیدی 1390/03/23 ساعت 08:11 ب.ظ

شرمنده ولی......
من بعضی وقتا دلم برای خودم می سوزه.
گاهی وقتا هم برای خودم قاطی می کنم و از دست خودم عصبانی می شم این جور مواقع دوست دارم یه چند وقتی خودمو نبینم.
دلم برای خاطرات گذشتم هم تنگ میشه دوران کودکی.
ولی نمیدونم یا بهتر بگم این همون انگیزه تمام تلاش بشر در همه قرون و سالهاست یا این که تفسیر متفاوت افراد از خود و تلاش برای شناخت و رسیدن!!! ایناش رو نمی فهمم!!!!

دشمنت شرمنده
این خودی که مورد نظر هست به خود نخستین به ذات پاک اولیه هر انسان اشاره داره و از همون آیه قران که گفتم الهام گرفته شده
مواردی که شما گفتی هدف نیست خاطره است و به عبارت دیگه مجموعه ای از تلاش هایی که تو برای رسیدن به همون خود نخستین انجام دادی
البته مواردی مثل عصبانیت از خود بعضی وقتا می توانه به خاطر نرسیدن به همون خودی که گفتم باشه
افتاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد