پیام تسلیت

با عرض سلام 

متاسفانه این سری خبر خوبی ندارم.غمگین ومتاثر از مرگ پدر مهربان ودلسوز .سر کار خانم مریم حق شناس مرگ نا گهانی پدر عزیزتان را به شما وخانواده ی محترمتان تسلیت میگوییم .ما را نیز در غم فراق پدر عزیزتان شریک بدانید. 

فهمیدن عشق را چو مشکل کردند             مارازدرون خویش غافل کردند 

انگار کسی به فکر ماهیها نیست               سهراب کجایی که آب را گل کردند!  

 

تا حالا شده برا خودتون دلتون تنگ بشه؟(شده که شده چیکارش کنیم حالا مال ما شد چی شد مگه!)

هزیون

سامولیکم.....

اول اینا داشته باشین:

چند وقت پیش تو تاکسی اتفاق افتاد: طرف کناریم کل سوره بقره رو بلند  اونم با صوت خوند. اصلا 

 انگار نه انگار تاکسی وسیله عمومیه 

آقا تو که تو تاکسی یادت افتاده با صدای بلند برای آمرزش گناهانت ذکر بگی فکر نمی کنی بغل دستیت 

 بیماری اعصاب داشته باشه بزنه مادرت رو با پدرش  وصلت بده که کلن آمرزیده بشی؟؟؟ عجب 

 ملتی  هستیم ما

یه جمله ی نغزی هست که میگه ایرانی ها وقتی باتری کنترلشون تموم میشه، به جای اینکه باتری رو 

 عوض کنن، دکمه رو محکم تر فشار می دن.

دیشب این اتفاق برای من افتاد و وقتی دیدم محکم فشار دادن اثر نداره، انقدر اعصابم خورد شد که  

کنترل  رو آنچنان پرت کردم که باتری هاش از توش در اومد! خدا منو شفا بده!

بدبختی آنجاست که انسان بزرگترین گندش را زمانی می زند که سعی می کند هیچ گندی نزند!

اونموقع که بچه بودم و آتاری بازی می کردم، یه بازی بود به نام "شورش در شهر" که خیلی دوسش 

 داشتم و باهاش حال می کردم. حالا یادم نمیاد من جز شورشی ها بودم که باید نیروهای امنیتی رو می  

کشتم یا جزو پلیس بودم که باید شورشی ها رو می کشتم. فقط می دونستم من یک شخصیتی بودم که هر 

 کی میومد جلوم رو باید لت و پار می کردم.یادمه یک دکمه ای بود که ما بهش می گفتیم "کمک". کارش 

 این بود که وقتی این دکمه رو می زدیم یهو از آسمون آتیش می ریخت و تموم دشمن های در صحنه رو 

 پر پر می کرد. اینجوری بازی خیلی راحت می شد ولی مشکل اینجا بود که بیشتر از چند بار نمی شد 

 از این سرویس استفاده کرد و بعد از چند بار، دیگه دکمه ی "کمک" اثر نداشت. اونوقت بود که باید  

بدون کمک بازی می کردیم...چند وقتیه دارم فکر می کنم قضیه ی دنیای ما و خدای ما هم مثل همین 

 بازی و همین کمکه. انقدر این پیامبرا و اماما هر موقع کم میاوردن این دکمه ی "کمک" رو زدن و خدا 

 انقدر آتیش فرستاد و سیل راه انداخت و از این کارا کرد که دیگه انرژیش تموم شد و حالا یه گوشه 

 نشسته و داره فقط نگاه می کنه. وگرنه مگه میشه خدا بود و این همه ظلم و جنایت رو دید و این همه  

کمک خواستن مردم رو شنید و هیچ کاری نکرد؟! 

راستی بچه ها کل سیاسی را نندازین وگرنه خودم میام کل همتونا میخوابونما!!

بیدار شوید لطفا

آقای نعمتی قشنگ بود

ولی کاش می گفتی برا چند سال پیش سروده شده

برای اون موقع که افغانستان رو از ایران جدا کردند

یا برای اون موقع که آذربایجان رو از ایران جدا کردند
یا شایدم اون موقع که خاک ایران به اشغال کامل روس و انگلیس در اومد و لشکر رضا هیچ قلطی نکرد
برا کدام دوره ...

ولی قطعا مربوط به اون وقتی نیست که هشت سال تمام همه دنیا سعی کرد مرزهای مارو بگیره همین خاکی که می گی جوان نداره هزار هزار هزار جوان رو فدا کرد و از تمامیت خاک دفاع کرد


اون زمانی که محمد رضا برا کورش لالایی می خوند

در اصل برای سرزمین ایران لالایی می خوند و افسوس که برخی هنوز در خواب همان لالایی هستند



دارا جهان ندارد سارا زبان ندارد!...

دارا جهان ندارد سارا زبان ندارد
بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد

کارون زچشمه خشکید
البرز لب فروبست
حتی دل دماوند آتش فشان ندارد

دیو سیاه دربند آسان رهید وبگریخت
رستم در این هیاهو گرز گران ندارد

روز وداع خورشید زاینده رودخشکید
زیرا دل سپاهان نقش جهان ندارد

بر نام پارس دریا نامی دگر نهادند
گویی که آرش ما تیر و کمان ندارد

دریای مازنی ها بر کام دیگران شد
نادر زخاک برخیز میهن جوان ندارد

دارا کجای کاری? دزدان سرزمینت
بر بیستون نویسند دارا جهان ندارد

آییم به دادخواهی
فریادمان بلند است
اما چه سود که اینجا نوشیروان ندارد

سرخ وسپید وسبزست
این بیرق کیانی
اما صد آه و افسوس شیر ژیان ندارد

کو آن حکیم توسی شهنامه ای سراید
شاید که شاعر ما دیگر بیان ندارد

هرگز نخواب کوروش، ای مهرآریایی
بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد


شاعر: گمنام

عرفه

توبه در عرفات

                  بازآ بازآ هرآنچه هستی بازآ                                      گر کافر و گبر و خودپرستی بازآ

                   این درگه ما درگه نومیدی نیست                               صدبار اگر توبه شکستی بازآ

 

شهود عرفاتی

        صحراست که جای التفات من و توست                            وین خاک، مکلّف نجات من و توست

          ای دل، پری از شهود وا باید کرد                                      آری، این جا، عرفات من و توست


و به قول سعدی شیرازی :

 

دست حاجت چوبری پیش خداوندی بر * * * که کریم است و رحیم است و غفور است و ودود

کــرمـــش نــامتناهی نعمش بی پایان * * * هیچ خواهنــده از ایـــن در نـــرود بــــــی مقصود

بچه که بودیم

یادتون میاد دوران کودکیمون رو؟ 

کوچک که بودیم...

ادامه مطلب ...

جهت افزایش اعتماد به نفس و روحیه دهی به مهندسین محترم 

 

                               

 
                        World without Engineers
                           جهان بدون مهندسین 

ادامه مطلب ...

اینجا به احترام سکوت یک دقیقه بمیرید

بردگی(قسمت 2) 

 

سلام 

متنی که انشاالله می خونید از کتاب« آری این چنین بود برادر» نوشته ی استاد شهید «دکترعلی شریعتی» من همه ی سعیم رو کردم که طوری خلاصش کنم که لطمه ای به اصل موضوع نخوره البته یه خورده زیاد شده یه خورده که نه خیلی زیاد شده ولی لطفا" لطفا" اگر می خاید بخونید تا آخرش بخونید منم قول میدم وسطش یه خسته نباشید بهتون بگم.   

 

ادامه مطلب ...

41 نفری که اینترنت را دگرگون کردند

در مقاله پیش رو که برگردانی است آزاد از یک مقاله که اخیرا منتشر شده، 41 تن از بزرگان تاریخ اینترنت که در رسیدن آن به جایگاه فعلی نقش تعیین کننده داشتند معرفی شده اند.

ادامه مطلب ...

یه جورایی عاشقش شدم!!!

 

دم دمای غروب بود.خورشید انگار نه دلش میامد از زمین دل بکنه نه حوصله ی موندن داشت. آسمون قرمزی خاصی توی وجودش بود یه جور دیگه بود. یه جوری که انگار عاشق شده باشه. یه جوری که انگار دلش پر خونه و می خواد برای یکی درد و دل کنه. حرفایی که توی گلوش گیر کرده رو بریزه بیرون، از بی رحمی روزگار بگه، ولی کسی رو پیدانمی کنه که سفره ی دلش رو براش باز کنه. منم که خودم رو زده بودم به نفهمی چون اصلا حال گوش دادن به حرف هاش رو نداشتم. داشتم می رفتم اتوشویی آقا رسول تقریبا سر کوچه بود. چند روز پیش شلوارم رو داده بودم که برام اتو کنه. نمی دونم چرا با این سن و سالش هنوزم داره کار می کنه! اونم تنهایی دیگه وقت بازنشستگی شه! چرا بچه هاش نمیان کمکش کنن! شاید اصلا بچه نداره، شایدم اصلا ازدواج نکرده باشه که بخواد بچه ای داشته باشه! نمی دونم چرا هردفعه که می خوام برم مغازش این فکر ها میاد توی ذهنم. با خودم گفتم این دفعه دیگه ازش می پرسم، احتمال داره بگه به تو چه ربطی داره، یا شایدم یه حرف بدتری بزنه! ولی نه... پیر مرد خوبیه از این اخلاق ها نداره. توی همین فکر ها بودم که متوجه چیزی شدم!!! جلوی خونه ی آقای مرادی بود، زل زده بود توی چشمای من. منم که چشمم بهش افتاد دیگه نتونستم نگاهم رو بردارم. تا حالا چشمای به اون قشنگی ندیده بودم. چشم های سبزی که فقط داشت منو نگاه می کرد. البته بیچاره مجبور بود به من نگاه کنه. چون کسی دیگه ای توی کوچه نبود فقط من بودم و اون. خدا خدا می کردم دیگه هیچ بنی بشری از اینجا رد نشه که یه وقت مجبور شه سرش رو برگردومه. با خودم گفتم بهتره برم... الان آقا رسول میبنده، آخه معمولا سر شب مغازه رو تعطیل می کنه و میره خونه. باید امروز ازش بپرسم که ازدواج کرده یا نه!   ولی... 

 

ادامه مطلب ...

حضور و غیاب

سلام علیکم.

چطورید؟

دلم خیلی براتون تنگ شده، امسال اولین سالی بود که مهر اومد و من همین جوری عاطل و باطل موندم.

بعضی از دوستان اومدند تو سایت عضو شدند ولی دیگه هیچ خبری ازشون نیست، انگار متوالی شدند.

منکه خیلی دوست دارم ببینم در حال حاضر چند تا از دوستان (بر و بچ) هنوز میان به سایت سر میزنند، اگه شما هم دوست دارین بدونین، این کار و بکنین.

هر کس که این پست رو خوند یه نظر بده و توش اسم و فامیلش رو ذکر کنه.

اگه دوست داشتین یه شعر یا یه جمله ی تر و تمیز هم بهش اضافه کنید.

راستی، بعضی ها هم که مثلا قهر کردند و حالا مثل اینکه چراغ خاموش میان و میرن هم اگه حاضری بزنن خوشحال میشیم.

قربونتون برم.

امیدوارم بتونم هر چه زودتر ببینمتون.

سخنرانی " ونه گات "

در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه ادامه مطلب ...