ادب از که آموختی ...

خسرو پرویز که از کامیابی سرمست شده بود ، علیه مسیحیان اعلام جهاد کرد، 26000 یهودی به ارتش او پیوستند . در سال 614 ، نیروهای مشترک اورشلیم را غارت کردند و 90000 مسیحی را کشتند . بسیاری از کلیساهای مسیحی از جمله «کلیسای قیامت » بکلی سوخت و صلیب واقعی محبوبترین یادگاری مسیحیان ، به ایران برده شد . پرویز به هراکلیتوس امپراطور جدید  روم نامه ای نوشت و سوالی در خداشناسی مطرح کرد : «از خسرو ، بزرگترین خدایان و ارباب تمام زمین ، به هراکلیتوس ، بنده بیمقدار و بیشعور خود : تو می گویی که به خدای خویش اعتماد داری ، پس چرا وی اورشلیم را از دست من نجات نداد ؟ »

... (برای اینکه حوصله تون سر نره خلاصه کردم اگه دوست داشتید بگید بعدا می نویسم)

خسرو ارتش های خود را یکی پس از دیگری به مقابل با او فرستاد ، همه آنها مغلوب شدند و همچنانکه یونانیان پیش می رفتند ، خسرو به تیسفون گریخت ، سردارانش ، که از اهانتهای وی آزرده خاطر شده بودند ، در خلع او با اشراف همدست شدند ، وی را زندانی ساختند و فقط نان و آب به او دادند و هجده پسرش را جلوی چشم خود او کشتند ، سرانجام یکی دیگر از فرزندانش به نام شیرویه  او را کشت

تاریخ ویل دورانت ، جلد چهارم فصل هفتم صفحه 181

راستی چرا هرچی از تاریخ باستان میدونیم  مطالبیه که دیگران (غیر ایرانیها)برامون تعریف کردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات 5 + ارسال نظر
حسن مجیدی 1390/03/09 ساعت 10:47 ب.ظ

جالب بود...

(راستی چرا هرچی از تاریخ باستان میدونیم مطالبیه که دیگران برامون تعریف کردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)

چون من یکی که زیاد از خسروپرویز خاطره ندارم!!!! بیشتر با نادر شاه رفیق بودم!!!

سوال کردی؟؟؟؟ خوب معلومه چون من ۲۴ سالمههههههههههههههه....

سلام مهندس
انگار بازم دلت پیاده روی می خواد ...
فکر کنم ویل هم نهایت با رضاخان عکس یادگاری داشته باشه ولی برای رفع مشکل بازنویسی کردم حالا جواب بده !!!!

قاسم 1390/03/10 ساعت 12:04 ق.ظ

سلام.
ممنون از مطلب تاریخی قشنگت.
ولی در جواب سوالت من فکر می کنم در دین ما مسائل اعتقادی تنها اهمیت داره و همچون حربه ای است بر گردن ما بردگان تا بزرگان به اهدافشون برسند.
از تاریخ و گذشتگان باید درس عبرت بیاموزیم و هرگز قدرت طلبی ما را از آرمان های واقعی انسانیت دور نکنه.
شاد و موفق و پیروز.

قابل نداشت
ولی به نظر من دین اسلام ابزاریست در دست آزادی خواهان برای مبارزه با زیادی خواهان
و البته گشتن در تاریخ و عبرت گرفتن از آن در کلام بزرگان دین آمده
مخصوصا امام علی علیه السلام

امیرگودرزی 1390/03/11 ساعت 05:20 ب.ظ

چون به نظر من دیگران کمتر تو تاریخ دروغ نوشتن اخه ما هنوز یاد نگرفتیم یکجانبه کمتر حرف بزنیم اینه که خیلی تابلو میشه که داریم دروغ میگیم نمونش فیلمای تاریخیست که داریم میسازیم و تاریخ رو معکوس نشون میدیم!

البته دیگران هم کم دروغ نمیگن و نگفتن ولی از اونجا که ما دروغ گوهای خوبی نیستیم زود تابلو میشیم ...

علیرضا قنواتی 1390/03/16 ساعت 06:33 ب.ظ

منم هم اسمتم! علیرضا قنواتی!
شما کجایی هستید؟

سلام
اهواز سرفراز

محمد حسن قیصری 1390/03/17 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام
اول بگم که ما دروغ گوهای قهاری هستیم ولی متاسفانه دروغ های خوبی نمیگیم
در مورد سوال اولت هم که گفتی. ببخشید که این طوری جواب میدم ولی خب ما هم تاریخ نویسان بزرگی داریم که تاریخ سرزمین ما رو نوشتند ولی متاسفانه این خودمون بودیم که نخواستیم اونا رو بپذیریم.
کسانی مثل کسروی، آدمیت، سیرجانی،ناظم الاسلام کرمانی و ... کسانی هستند که تاریخ معاصر سرزمین ما رو نوشتند ولی امروز کتاب های اونا با دخل و تصرف و تحریف چاپ میشه یا حتی بعضا ممنوع الچاپ هستند. فکر میکنم یکی از دلایل این که باید بقیه تاریخ ما رو بنویسند اینه که همیشه میخواستیم تاریخ گذشتمون اونطوری باشه که برای الانمون خوب باشه نه اونطور که واقعیت بوده به همین خاطر هیچگاه به نویسندگان داخلی اجازه ی ابراز عقیده و تحقیق و بررسی ندادیم
در مورد اینم که اسلام ابزاری است در دست چه کسانی ترجیح میدم فعلا سکوت کنم آخه روا نیست بعد از این همه مدت که بهمون سر زدی بزنیم تو حالتون

علیک سلام
اول بگم که من همیشه سر میزنم
و دوم اینکه به صحبت های شما عادت دارم و استقبال می کنم
در مورد اینکه ما هیچوقت نخواستیم خودمونی ها تاریخمون رو بنویسند اینکه این ما مربوط به کدام دوره میشه زمان جشنهای دوهزار و پانصد ساله این ما که مثلا از این جریان حمایت کامل می کرد و لی در همان زمان همه آثار تاریخی مملکت خراب شد و برده شد سر از کجا و کجا در آورد در همان زمان تا جایی که من میدانم همه سایت های باستان شناسی دست خارجی ها بود و ایرانی ها هیچ حقی برای تحقیق در سایت های باستانشناسی کشور خودشان رو نداشتند ...
در مورد دوم هم به شدت از گفت و گو استقبال می نمایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد