لبخند حتی زیر تیغ...!!

خوندنش یک دقیقه بیشتر وقت نمیخواد...

فکر می کنید برای رفتن " زیر تیغ " چند تا اتفاق لازم است رخ دهد و چقدر زمان باید بگذرد تا انسان ، آسمان آبی را از دست بدهد و مستحق زیر تیغ شود ؟! حقیقت این است که فقط یک اتفاق ساده در یک لحظه می تواند همه چیز را دگرگون سازد و انسانی را که تا چند ثانیه قبل بهترین و قابل اعتماد ترین شخص عالم بود و به یک باره به محکومترین فرد تبدیل کند . اما سوال این است که این اتفاقات ساده که انسان را مستحق زیر تیغ می کنند چگونه شکل می گیرند !؟ و پاسخ این سوال بسیار ساده است : " شروع این اتفاقات زمانی است که انسان محکوم کردن را شروع می کند! "

بزرگترین نعمتی که خداوند عالم به انسان عطا کرده نعمت عقل و استدلال است . عقل شبیه چاقوی تیزی است که مناسب را از نامناسب جدا می کند و انسان با کمک این نعمت می تواند مناسب ترین شرایط زندگی را برای خود فراهم کند . اما همین چاقوی تیز ، بعضی مواقع بلای جان انسان می شود و به تیغی آویزان بالای سر تبدیل می شود که زندگی را به کام انسان تلخ می سازد .


چرا ناگهان دو دوست صمیمی با یکدیگر گلاویز می شوند و مانند دو دشمن جدی قصد جان یکدیگر را می کند ؟! پاسخ خیلی ساده است ! یکی از طرفین احساس می کند که آن دیگری به خاطر خطایی که کرده(که در بعضی مواقع هم به طور کاملا اشتباه دیگری را با نهایت خودخواهی و اطمینان حاصل از کینه،خطاکار مینامد)محکوم به مجازات و سزاوار کتک خوردن است و باید سر جایش نشانده شود و بعد از این محکوم سازی ذهنی است که بدن وادار به حکم عقل می شود ، واکنش های ناخودآگاه بدن شروع می شود و آن چه نباید رخ دهد اتفاق می افتد .


بله زیر تیغ هم میتوان لبخند زد و شاد بود ! به شرطی که انسان یاد بگیرد به راحتی توسط دیگران پر نشود و با دیدن و شنیدن چند خبر خود را سراسیمه به حالت صدور حکم و محکوم کردن سریع ، نرساند . چرا که بعد از حکم کردن دیگر نمی توان جلوی فعالیت های تکمیلی ذهن برای اجرای حکم را گرفت و بدن به تبعیت ذهن به طور ناخود آگاه شروع به واکنش هایی می کند که چه بسا برگشت ناپذیر و غیر قابل جبران باشد .

اگه از بهترین دوستتان چنین رفتاری دیده اید،پس لطفا اشکهایتان را از روی کیبورد پاک کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
اشکان 1389/08/09 ساعت 12:03 ق.ظ

بسیار هوشمندانه وموشکافانه احسنت.

مجید نعمتی 1389/08/09 ساعت 09:51 ق.ظ

امید جون دستمال داری؟
دستمال خودم تموم شد

منم تموم کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد