شعر جالب

شعر جالب یک بچه آفریقایی با استدلال شگفت انگیز! 

این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال ۲۰۰۵ شده که توسط یک بچه آفریقایی نوشته شده و استدلال شگفت انگیزی داره ! 

 

وقتی به دنیا میام٬سیاهم !

وقتی بزرگ میشم٬سیاهم !

وقتی میرم زیر آفتاب٬سیاهم! 

وقتی می ترسم٬سیاهم !

وقتی مریض میشم٬سیاهم! 

وقتی میمیرم هنوز هم سیاهم! 

و تو آدم سفید. . . 

وقتی به دنیا میای٬صورتی ای !

وقتی بزرگ میشی٬سفیدی !

وقتی میری زیر آفتاب٬قرمزی !

وقتی سردت میشه٬آبی ای!

وقتی میترسی٬زردی !

وقتی مریض میشی٬سبزی! 

وقتی میمیری٬خاکستری ای! 

وتو به من میگی رنگین پوست؟!

نظرات 4 + ارسال نظر
احسان میرزایی 1389/08/05 ساعت 10:47 ب.ظ

سلام
ببخشید حجت جون ولی این همون شعر شگفت انگیز خانم سجادیه البته از دیدگاه خودشون و به قول بازم خودشون برای سن وسال ایضا"خودشون شگفت انگیز
گفتم بهت بگم که این مجیده اگه فهمید بد یقتو می گیره

سلام متشکرم که بهم گفتی خودم هم میترسیدم تکراری باشه ولی وقت که نکردم همه وبلاگ رو بخونم منم اینو یه جایی دیدم آوردم تو وبلاگ.بازم متشکرم

محمد حسن قیصری 1389/08/06 ساعت 02:22 ق.ظ

قشنگ بود
ممنون

جمله را دیوانه نامیدم چو بگشودند در
گر بد است ایشان بدین نامم چرا نامید اند
"پروین اعتصامی"

مجید نعمتی 1389/08/06 ساعت 06:12 ب.ظ

سلام.
به آقای دریکوند.
آقا راحت باش، من اصولا حاله آدمای پر مدعا رو میگیرم، به شما کاری ندارم.

سلام آقا مجید فکر کنم اومدی که بنویسی تکراریه دیدی احسان گفته دیگه منصرف شدی!

مجید نعمتی 1389/08/07 ساعت 04:23 ب.ظ

نه داداش، من اصولا از جار و جنجال خوشم نمیاد.
فقط بعضی اوقات مجبورم میکنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد