شعری شگفت انگیز از یک بچه آفریقایی

شعر جالب یک بچه آفریقایی با استدلال شگفت انگیز این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال 2005شده توسط یک بچه آفریقایی نوشته شده 

                                             ************ ***** 

 وقتی به دنیا میام، سیاهم، 

            وقتی بزرگ میشم، سیاهم  

                    وقتی میرم زیر آفتاب، سیاهم،  

            وقتی می ترسم، سیاهم وقتی  

    مریض میشم، سیاهم،  

 وقتی می میرم، هنوزم سیاهم  

                                               و تو، آدم سفید  

وقتی به دنیا میای، صورتی ای، 

        وقتی بزرگ میشی، سفیدی  

               وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی،  

                     وقتی سردت میشه، آبی ای 

            وقتی می ترسی، زردی،  

       وقتی مریض میشی، سبزی و  

وقتی می میری، خاکستری ای  

                                      و تو به من میگی رنگین پوست؟؟؟

نظرات 5 + ارسال نظر
مجید نعمتی 1389/06/17 ساعت 11:29 ب.ظ

خییییلی جالب بود.

مهدی صورتی 1389/06/17 ساعت 11:41 ب.ظ

قشنگ بود.

نسیم زمانی 1389/06/18 ساعت 10:36 ب.ظ

دوسم عالی بود.تازه جالبم بود.

او وه، چه خوب، مرسی
راستی راه گم کردی! از این طرفا؟

داود درتومی 1389/06/19 ساعت 01:45 ق.ظ

قابل تامل بود.
راستی چرا همه رنگین پوستن الا سفید پوستها ٬ در حالی که سفید هم یه رنگ مثل بقیه رنگها؟؟

چه جالب جدا چرا؟ یادم افتاد به تلوزیون سیاه سفید که بهش نمیگیم رنگی!!!! ‌‌‌‌ إ إ إ إ إ إ إ پس سیاهم بی رنگه؟؟؟ پس چرا سیاه پوستا رنگین پوستن؟؟؟؟ اصلا اگه سیاه و سفیدم رنگن چرا ما یه بار تلوزیون سیاه سفید پاس کردیم یه بار رنگی؟؟؟؟؟؟ این چه زندگی یه!!!

احسان میرزایی 1389/06/25 ساعت 07:53 ب.ظ

خوب بود ولی شگفت انگیز نبود

من با خودم مقایسه کردم دیدم شگفت انگیزم کمشه!!! من با این سن و سال تا حالا به اینا فکر نکرده بودم!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد