شش قانون مهم مشکلات

حوالی دهی بودم داشتم پیاده راه میرفتم که یک هوصدای عوعوشنیدم متوجه شدم سگ های آن ده

به حضوریک غریبه پی برده اندوبه طرف من میآیندمن هم بااینکه خسته بودم سعی کردم سریع تر

دورشوم ولی باتوجه به اینکه سگهاسریع تر میدویدندخیلی زود به من رسیدند

دراین فکربودم که چه کارکنم؟دیگرنفسم بند آمده بودوبه ناچاردنبال سنگی چوبی چیزی میگشتم

که ازخودم دفاع کنم به ناچارایستادم وفکرمیکردم همین الان است که مرا تکه تکه کننداما باکمال

تعجب دیدم که سگهاهم ایستاده اند ومرتب پارس میکنندنه جلومی آمدند نه کاردیگری انجام می داند

یک لحظه به خودم جنبیدم تکه چوبی را در نزدیکی ام دیدم وافتادم دنبال سگها...سگها فرارکردند


آری سگها فرارکردند

مشکلات در زندگی مانند سگها هستنداگرفرارکنی دنبالت میکننداگر بایستی میایستندواگر حمله کنی

فرار میکنند

شش قانون مهم مشکلات

قانون اول:
مشکل نتیجه حرکت است یعنی مشکل داری چون زنده ای فقط آدم مرده است که مشکل ندارد.

قانون دوم:

مشکل کوچیک وبزرگ نداریم آدم بزرگ وکوچک داریم.توانای های ماست که بزرگی وکوچکی

مسئله را تعریف میکند چیزی که برای کسی مشکل است برای دیگری خنده دار است وجیزی که

برای کسی خنده دار است ممکن است برای دیگری مهلک وکشنده باشد.چرا؟چون توانای ها باهم

تفاوت دارد.

قانون سوم:

باید یادبگیریم که اگر می خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم مسئله یا مشکل راحذف یا نفرین نکنیم

به جای لعنت فرستادن به مشکلات تمام سعی خود را به کارببندبدتا تواناییهایتانرابالا ببریدبه قول

کنفسیوس به جای لعنت فرستادن به تاریکی شمعی بیفروز

قانون چهارم :
هرمشکلی درجای خودش می آیدنه زودتر نه دیرتر.هرمشکلی جایگاه خودش راداردمشکل یک

ریس جمهور را به یک بچه چها ساله نمیدهند وبالعکس

قانون پنجم : هرمشکلی متناسب توانایی های من وقابل حل است کافی است قیمتش را بپردازم

یادتان باشد وقتی مشکلی را به شما نشان میدهندبه این معناست که شما توانای حل آن راداریداگراین

توانای رانداشته باشیدآن مشکل پیش نمی آیداگر پول نداریداگربا همسرتان یا بچه هایتان مشکل دارید..

بدانید که زمان رویاروی باآن مشکل فرارسیده وبدانیدکه می توانیدحلش کنید!

قانون ششم:

مشکل باراه حل می آید.هیچ مشکلی نیست که کلیدوراه حل آن درست در کنارش نباشدیعنی هر مسئله

_هر مسئله ای_که شماداریدبدانید جوابش در کنارش است درست در کنارش .
برگرفته از کتاب چشم هارا باید شست جلدیک نوشته محمود معظمی

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید شمس 1389/05/09 ساعت 04:19 ب.ظ

جالب بود

مرسی داری..

هاجر شهیدانی 1389/05/11 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام واقعا افسوس داره به کسانی که جشن فارغ تحصیلی نمی یان کوه نمی یان و از همه بدتر اصلا تو وبلاگ پیداشون نمی شه
موافقم

خب خداراشکر منظورتون من نبودم!!!
اخه من حد اقل تو وبلاگ پیدام میشه....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد