خواب

سلام بر همه عزیزان 

 اول از همه چیز از تمام دوستانی که امروز اومدند کوه تشکر می کنم چون خیلی خوش گذشت و کلی خندیدیم   چون یک همه مجبور به انجام اعمال جالبی شدند.

 

یه متن جالب هم در ادامه گذاشتم  بخونید. 

خواب

شبی در خواب دیدم که مرا می خوانند،راهی شدم به دری رسیدم. به آرامی درب خانه را کوبیدم. ندا آمد: درون آی. گفتم به چه روی!؟ گفتا: برای آنچه که نمیدانی. هراسان پرسیدم: برای همچون منی هم زمانی هست؟ پاسخ آمد تا ابدیت تردیدی نبود.

خانه، خانه خداوندی بود آری اوست که ابدی و جاوید است. پرسیدم : بارالهی چه عمل بندگانت بیش از همه تو را به تعجب وا می دارد. پاسخ آمد: اینکه شما تمام کودکی خود را در آرزوی بزرگ شدن به سر می برید و دوران پس از آن را در حسرت بازگشت به کودکی می گذرانید. اینکه شما سلامتی خود را فدای مال اندوزی می کنید و سپس تمام دارایی خود را صرف بازیابی سلامتی می کنید. اینکه شما طوری زندگی می کنید که گویی هرگز نخواهید مرد و چنان گورهای شما را گرد و غبار فراموشی میگیرد که گویی هرگز زنده نبوده اید. اینکه شما به قدری نگران آینده اید که حال را فراموش می کنید در حالی که نه حال را دارید و نه آینده را.

سکوت کردم،اندیشیدم،درب خانه چنین گشوده! چه می طلبیدم؟

بلی!آموختن. پرسیدم چه بیاموزیم؟ پاسخ آمد : بیاموزید که مجروح کردن قلب دیگران دقایقی طول نمی کشد و برای التیام آن سالها وقت نیاز است. بیاموزید که هرگز نمی توان کسی را مجبور به دوست داشتن خود کنید زیرا عشق و علاقه دیگران نسبت به شما آیینه ای از کردار و اخلاق خود شماست. بیاموزید که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید از آنجا که هر یک از شما به تنهایی و بر حسب شایستگی خود مورد قضاوت و داوری ما قرار می گیرد. بیاموزید که دوستان واقعی شما کسانی هستند که با ضعفها و نقصهای شما آشنایند و لیکن شما را آنگونه که هستید دوست می دارند. بیاموزید که داشتن چیزهای قیمتی و نفیس به شما بها نمی دهد بلکه آنچه با ارزش است بودن افراد بیشتر در زندگی شماست. بیاموزید که دو نفر به یک چیز یکسان نگاه می کنند ولی برداشت آن دو از آن هیچ گاه یکسان نخواهد بود. بیاموزید که در برابر خطاهای خود فقط به عفو و بخشش دیگران بسنده نکنید آنگاه که مورد آمرزش وجدان خود قرار گرفتید راضی و خشنود شوید. بیاموزید که نسبت به خطا و بی مهری که نسبت به شما روا می دارند مورد بخشش خود قرار دهید و این عمل پسندیده را با ممارست و مهارت بیشتری در خود تقویت کنید. بیاموزید که توانگر آنکس آن نیست که بیشتر دارد بلکه آن است که خواسته های کمتری دارد. ای بنده فراموش نکن که مردم       گفته های تو را فراموش می کنند، مردم کرده های تو را نیز از یاد می برند اما هرگز احساس تو را نسبت به خود از خاطر نخواهند برد!!!   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد