دسته گل تو

سلام

یه شعر خوشگل از مهدی سهیلی میذارم امیدوارم ازش لذت ببرید.

گلنداما!بسویم دسته ای گل_

فرستادی، مرا پروانه کردی

مرا کاشانه چون غمخانه ای بود

تو این «غمخانه» را «گلخانه» کردی

 

ز دست قاصدت گل را گرفتم

بهر گلبرگ آن صد بوسه دادم

پس از آن، با دلی آکنده از شوق_

بآرامی بگلدانی نهادم

 

شبانگه گرد گل پروانه گشتم

بیاد تو به گل بس راز گفتم

حکایت ها که با تو گفته بودم_

بجای تو به گلها باز گفتم

 

میان دسته ی گل، زنبقت را

ز اشک چشم گریان آب دادم

بنفشه را بیاد گیسوانت

بانگشتم گرفتم تاب دادم

 

گل ناز تو را بوسیدم از شوق

ولی آن گل کجا ناز ترا داشت

نشانی داشت از بوی تو، اما_

کجا چشم فسونساز تو را داشت؟

 

بروی برگ زیبای گل سرخ

نهادم با دلی غمگین لبم را

به امیدی که با یاد لب تو_

بصبح آرم بشادی یک شبم را

 

ولی هر چند بوسیدم گلت را

دل تنگم چو غنچه هیچ نشکفت

در آنحالت که گرم بوسه بودم_

گل سرخ تو در گوشم چنین گفت:

 

گل سرخم مخوان ای عاشق مست

که من پیش لب یار تو، خارم

به سرخی گر چه دارم رنگ آن لب

ولی شیرینی و گرمی ندارم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد